Log on
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • Biatel 1 TONNER von  GARY W. MULL  Naval Arch.
  • 78 Views in the last 7 days
  • In the favorites of 6 persons6

Used Boat, Sailing Yacht

Biatel 1 TONNER von GARY W. MULL Naval Arch.

Save as favorite
  • EUR 238'000.-EU taxes paid
  • apx. CHF 223'100.-
  • Biatel (AT)Manufacturer
  • 1978Year Built
  • as newCondition
  • 11.33 m x 3.70 mLength x Beam
  • 2.02 mDraught
  • WoodMaterial
  • Tiller SteeringSteering
  • 1 CabinNo. of Cabins
  • 2 bedsNo. of berths
  • YanmarEngine
  • 1 x 20 HP / 15 kWEngine Performance
  • DieselFuel Type
  • 30 hEngine Hours

Location

Lake Constance » Bottighofen

This boat has a permittance for Lake Constance.


Comments

1978 Biatel 1 TONNER von GARY W. MULL Naval Arch., EUR 238'000.-

This is the text in the original language.

Just a moment please, we are translating the text for you.

Sorry, the text could not be translated automatically.

Dieses Liebhaber-Boot wurde seit 2011 komplett saniert und befindet sich heute technisch und optisch in einem Neuzustand. Das Boot wurde ab 2012 im Bodensee (Süsswasser) eingewassert und nur ab Mai bis Ende September gesegelt. Im Winter wurde das Schiff in einer beheizten Halle eingelagert.

Das Schiff ist EU & CH verzollt und versteuert.

RUMPF
Der Rumpf ist aus Holz (formverleimt) und mit 12 Schichten Lack geschützt. Er weist keinerlei Mängel (Kratzer etc) auf.

Alle tragenden Spanten sowie der Kielbereich sind durch eine renommierte Werft restauriert worden. Das Schiff ist optisch und technisch besser als neu.

DECK
2015 wurde das Deck komplett durch hochwertiges Teak erneuert.

INNENAUSBAU
Der Innenausbau ist komplett neu und beinhaltet:

Vorschiff mit Koje für 2 Personen, neue Polsterung, LED Deckenbeleuchtung, Wändemit weisser Wegerung

Salon mit 2 Kojen (Sitze), Kartentisch, LED Beleuchtung, Zugang Motor, Wände Wegerung weiss, Einbauschränke, alle Bodenbretter neu. Sehr grosser Materialraum (ehem. Toilette)

Stehhöhe im Salon

LAUFENDES UND STEHENDES GUT:
neuer Carbonmast, sämtliche Beschläge wie Winschen (Harken), Klampen (Nomus), Relingstützen, Heckkorb, Bugkorb sind neu. Sämtliche Fallen etc. neu.

MOTOR
Yanmar 20 PS Diesel neu inkl. neue Welle und Gori-Faltpropeller . Maximal 30 Betriebsstunden. Sail-Drive

BESEGELUNG
mehrfach Ausstattung hochwertiger NORTH-SAILS 3D (total 10)

diverse Segeltücher sind noch nie gebraucht,resp. in neuwertigem Zustand.

ZUBEHÖR
1 Vollpersening PLANOFIL, neu und ungebraucht
1 Strassentransporter, neu

Das Boot ist aktuell am Schweizer Bodenseeufer in einer Bootshalle platziert. Gerne zeigen wir ihnen das Bijou nach einer terminlichen Voranmeldung.

Die eigens erstellte Webseite zum Boot ist:
https://www.highnoon.ch/

This text has been auto-translated.

This collector's boat has been completely refurbished since 2011 and is now technically and visually in new condition. The boat was launched in Lake Constance (fresh water) from 2012 and only sailed from May to the end of September. In winter, the boat was stored in a heated hall.

The ship is EU & CH duty paid and taxed.

HULL
The hull is made of wood (form-glued) and protected with 12 layers of varnish. It has no defects (scratches etc).

All load-bearing frames and the keel area have been restored by a renowned shipyard. The ship is visually and technically better than new.

DECK
In 2015, the deck was completely renewed with high-quality teak.

INTERIOR
The interior is completely new and includes:

Foredeck with berth for 2 persons, new upholstery, LED ceiling lighting, walls with white weaving

Saloon with 2 berths (seats), chart table, LED lighting, engine access, white walls, built-in cupboards, all floorboards new. Very large equipment room (former toilet)

Headroom in saloon

RUNNING AND STANDING WELL:
New carbon mast, all fittings such as winches (rakes), cleats (Nomus), railing supports, pushpit, pulpit are new. All halyards etc. new.

ENGINE
Yanmar 20 hp diesel new incl. new shaft and Gori folding propeller. Maximum 30 operating hours. Sail-Drive

OARING
multiple equipment of high quality NORTH-SAILS 3D (total 10)

various sailcloths have never been used or are in mint condition.

ACCESSORIES
1 full persening PLANOFIL, new and unused
1 road transporter, new

The boat is currently located on the Swiss shore of Lake Constance in a boat shed. We would be happy to show you the Bijou by appointment.

The specially created website for the boat is:
https://www.highnoon.ch/

Services


More Ads From Bootswerft Heinrich AG

Sell a Sailing Boat