Nach über 50 Jahren mit unvergesslichem Segelspaß muss ich mich schweren Herzens aus gesundheitlichen Gründen von meiner geliebten „Clever II“ verabschieden. Dieser 30 qm-Schärenkreuzer aus Voll-Mahagoni ist ein Meisterwerk des Bootsbaus vom Konstrukteur Knut Reimers 1952 in der Schweizer Werft Portier gebaut. Die „Clever II“ strahlt eine zeitlose Eleganz aus und lässt bei Ihrem Anblick mein Herz und die Herzen echter Liebhaber klassischer Yachten höher schlagen. Ihre Segelgaderobe ist überkomplett, und sie hat sich auf der Regattabahn als eine der Schnellsten erwiesen, mit Siegen beim Europa-Cup und mehrfach in der Klassik-Jahreswertung. Ihr Geschwindigkeitspotential und ihre Eleganz sind berauschend und auch bei Leichtwind verhilft ihr die zusätzliche Top-Besegelung zu einem beeindruckenden Geschwindigkeitspotential. Bei mehr Wind bleibt sie steif und sicher, dank des tiefen Cockpits. Die Beschläge-Ausstattung ist auf hohem Regatta-Niveau und das Alu-Rigg mit selbstschmierenden Kugellagern in allen Rollen, ermöglicht eine ausgezeichnete Trimmbarkeit. Die Rollgenua sorgt für einfaches Handling auch beim problemlosen Segeln zu zweit. Die jährliche Pflege durch eine spezialisierte Holzbootsbau-Werft hat sie in Top-Zustand gehalten. Die „Clever II“ ist mehr als nur ein Schiff; sie ist ein Traum, der darauf wartet, von einem neuen, für Holz begeistertem Besitzer geliebt und gepflegt zu werden. Wenn Sie atemberaubendes Segeln zu Zweit oder mit kleiner Mannschaft auf Binnenrevieren suchen, ist dies Ihre Chance, ein Stück Segelgeschichte zu besitzen.
Rumpf: Mahagoni natur, Unterwasser mit Westsystem überzogen.
Segel: 3x Großsegel (neuestes 2023), 3x Genua (neuestes 2023) Unterliek 7,2 m,
1x Genua Unterliek 6,0 m, 1x Fock, 6 x Spinnaker (130 m², 3x 110 m²,
95 m², 70 m²),
Topbesegelung (Genua und Spinnacker - für die Top-Besegelung ist ein
auf stehendem Mast montierbares Jumpstag vorhanden)
Motor: Einbaumotor Honda 5,5 PS (Müller) Schraube elektr. einziehbar,
kein Widerstand beim Segeln.
Mast: Alu (Trippolt) alle Rollen mit selbstschmierenden Kugellager.
Für Topbesegelung ausgerüstet.
Vollpersenning (neu)
fahrbarer Winterlagerbock
Derzeit in der Halle zu besichtigen (bei Bregenz)
- 269
- 12
- Share
Used Boat, Classic Sailing Yacht, Daysailer, Sailing Yacht
30qm-Schärenkreuzer in Voll-Mahagoni
Designer Knut Reimers, Portier shipyard
- Trailer inclusiveTrailer
- 1952Year Built
- good conditionCondition
- 12.40 m x 2.20 mLength x Beam
- 1.50 mDraught
- 2'600 kgDisplacement
- WoodMaterial
- Tiller SteeringSteering
- Long keelKeel Type
- 4 PersonsCertified No. of Persons
- Einbaumotor mit eingezogener SchraubeEngine
- 1 x 5.5 HP / 4 kWEngine Performance
- GasolineFuel Type
- AluminiumMast material
- 14.00 mMast height
Do you need more details?
Location
Austria » Lake Constance » Bregenz
This boat has a permittance for Lake Constance.
Comments
1952 30qm-Schärenkreuzer in Voll-Mahagoni, EUR 45'000.-
This is the text in the original language.
Just a moment please, we are translating the text for you.
Sorry, the text could not be translated automatically.
This text has been auto-translated.
After more than 50 years of unforgettable sailing fun, it is with a heavy heart that I have to say goodbye to my beloved "Clever II" for health reasons. This 30 square meter warping cruiser made of solid mahogany is a masterpiece of boatbuilding, built in 1952 by the designer Knut Reimers at the Swiss shipyard Portier. The "Clever II" radiates a timeless elegance and makes my heart and the hearts of true lovers of classic yachts beat faster at the sight of her. Her sailing wardrobe is over-complete, and she has proven to be one of the fastest on the regatta circuit, with victories in the European Cup and several times in the annual classic classification. Her speed potential and elegance are exhilarating and even in light winds the additional top sail helps her to achieve impressive speed potential. In stronger winds she remains stiff and safe thanks to the deep cockpit. The fittings are of a high regatta standard and the aluminum rig with self-lubricating ball bearings in all rollers enables excellent trimmability. The furling genoa ensures easy handling even when sailing with two people. The annual maintenance by a specialized wooden boat building yard has kept her in top condition. The "Clever II" is more than just a boat; she is a dream waiting to be loved and cared for by a new owner who is passionate about wood. If you are looking for breathtaking sailing for two or with a small crew on inland waterways, this is your chance to own a piece of sailing history.
Hull: Natural mahogany, covered underwater with west system.
Sails: 3x mainsail (latest 2023), 3x genoa (latest 2023) foot 7.2 m,
1x genoa foot 6.0 m, 1x jib, 6 x spinnaker (130 m², 3x 110 m²,
95 m², 70 m²),
topsail (genoa and spinnaker - for the topsail, a mast mounted on a standing
jumpstay that can be mounted on a standing mast)
Engine: built-in Honda 5.5 HP (Müller) propeller electrically retractable,
no resistance when sailing.
Mast: aluminum (Trippolt) all rollers with self-lubricating ball bearings.
Equipped for topsail.
Full cover (new)
Mobile winter storage trestle
Currently on display in the hall (near Bregenz)
Hull: Natural mahogany, covered underwater with west system.
Sails: 3x mainsail (latest 2023), 3x genoa (latest 2023) foot 7.2 m,
1x genoa foot 6.0 m, 1x jib, 6 x spinnaker (130 m², 3x 110 m²,
95 m², 70 m²),
topsail (genoa and spinnaker - for the topsail, a mast mounted on a standing
jumpstay that can be mounted on a standing mast)
Engine: built-in Honda 5.5 HP (Müller) propeller electrically retractable,
no resistance when sailing.
Mast: aluminum (Trippolt) all rollers with self-lubricating ball bearings.
Equipped for topsail.
Full cover (new)
Mobile winter storage trestle
Currently on display in the hall (near Bregenz)
Equipment
- Compass
- Wind Instrument
- Speed Instrument
- Complete cover tarpaulin
- Underwater Paint
- Trailer
Services
Found your dream boat?
Insure it now with the nautical expert.Bootstransport Offerte anfordern
Bequem Offerten für Ihren Bootstransport erhalten
Related Ads
Classic Sailing Yacht, Keelboat, Sailing Yacht
30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
Classic Sailing Yacht
Vindö 30
Classic Sailing Yacht
Nötesunds Vindo 30
Classic Sailing Yacht
Hallberg-Rassy 29 Scandinavia