Log on
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929
  • 170 Views in the last 7 days
  • In the favorites of 84 persons84

Used Boat, Classic Sailing Yacht, Keelboat, Sailing Yacht

30er Schärenkreuzer Baujahr 1929

Designer: Estlander with original certificate

Save as favorite
  • Price on Request
  • Trailer inclusiveTrailer
  • 1929Year Built
  • good conditionCondition
  • 12.31 m x 2.01 mLength x Beam
  • 1.46 mDraught
  • 2'500 kgDisplacement
  • WoodMaterial
  • Tiller SteeringSteering
  • Long keelKeel Type
  • SaildrivePropulsion
  • Torqeedo Cruise FP 2.0Engine
  • 1 x 5.0 HP / 3.7 kWEngine Performance
  • ElectricFuel Type
  • 10 hEngine Hours
  • WoodMast material
  • 13.00 mMast height
  • 21 m²Mainsail
  • 9 m² (Roller Furling)Jib

Location

Germany » Bayern » Starnberger See


Comments

1929 30er Schärenkreuzer Baujahr 1929 to sell

This is the text in the original language.

Just a moment please, we are translating the text for you.

Sorry, the text could not be translated automatically.

Wegen Aufgabe des Segelsports aus Altersgründen verkaufe ich meinen traumhaft schönen und sehr gut erhaltenen Schärenkreuzer , der nach den Plänen von Estlander im Jahre 1929 gebaut wurde. Das Vermessungszertifikat liegt im Original vor.
In den Jahren 2002 bis 2004 total restauriert, worüber umfangreiche Fotodokumentationen vorliegen.
Vor 2 Jahren wurden der Holzmast und der Großbaum erneuert. Am Deck und der Pflicht sind Lackierungsarbeiten empfehlenswert. Das Unterwasserschiff muss neu lackiert werden.
Die Motorisierung besteht aus einem angeflanschtem Torqeedo Cruise mit 5 PS und einer
Lithium Power 3500 Batterie .
Mitverkauft wird ein Tandemanhänger von Westfalia und ein 3 - teilige Ganzpersenning.
Der Kaufpreis von 45.000 € beinhaltet die Ausführung der Lackarbeiten und die Beschichtung des Unterwasserschiffes durch einen Fachbetrieb.
Ohne diese Arbeiten biete ich für "Handwerker" das Boot für 30.000 € an.

This text has been auto-translated.

Due to giving up sailing for reasons of age, I am selling my beautiful and very well preserved skerry cruiser, which was built according to Estlander's plans in 1929. The original survey certificate is available.
She was completely restored between 2002 and 2004 and extensive photo documentation is available.
Two years ago the wooden mast and the main boom were renewed. Paintwork is recommended on the deck and the cockpit. The underwater hull needs to be repainted.
The motorization consists of a flange-mounted Torqeedo Cruise with 5 hp and a
Lithium Power 3500 battery.
A tandem trailer from Westfalia and a 3-piece full tarpaulin are also being sold.
The purchase price of € 45,000 includes the paint work and the coating of the underwater hull by a specialist company.
Without this work, I am offering the boat to "craftsmen" for € 30,000.

Equipment

  • Battery
  • Battery Charger
  • Anchor
  • Bilge Pump
  • GPS
  • Speed Instrument
  • Complete cover tarpaulin
  • Swim Ladder
  • Bluetooth Connector
  • Trailer

Services


Related Ads

    Sell a Sailing Boat