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Used Boat, Catamaran

Sailcraft comanche32

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  • EUR 25'000.-Basis for Negotiation, when importing into Switzerland, there may be customs and reassembly costs
  • apx. CHF 23'500.-
  • 1982Year Built
  • fair conditionCondition
  • 9.80 m x 4.20 mLength x Beam
  • 0.70 mDraught
  • 3'500 kgDisplacement
  • GRPMaterial
  • Wheel controlSteering
  • Fin KeelKeel Type
  • 210 cmHeadroom
  • 4 CabinsNo. of Cabins
  • 7 bedsNo. of berths
  • 1 BathroomNo. of Bathrooms
  • 370 l WaterFresh water tank
  • 60 l Waste WaterHolding Tank
  • Inboard Direct-DrivePropulsion
  • Yanmar GM 1Engine
  • 2 x 10 HP / 7 kWEngine Performance
  • 400 l DieselFuel Type
  • 800 hEngine Hours
  • 23 m²Mainsail
  • 3 m²Jib
  • 34 m²Genoa

Location

Spain » Costa de Azahar » Oropesa del mar


Comments

1982 Sailcraft comanche32, EUR 25'000.-

This is the text in the original language.

Just a moment please, we are translating the text for you.

Sorry, the text could not be translated automatically.

Die Sundance ist ein englischer Katamran mit nur 4m Breite. So kann über den Funk ein Hafenplatz nach den Massen 10 x4 eingefordert werden und damit die deutlich höhren Gebüren für Katamaran vermieden werden.

Nachteil ist ein unruhigeres Seeverhalten, und das die Stehhöhe im Solon nur für Menschen unter 165cm gewährleistet ist. Doch wer steht schon im Salon, Man gewöhnt sich gebeut in die Schwimmer zu gelangen, die erfrischende Kopfhöhe ausweisen. Wir haben den Kat im desolaten Zustand übernommen und alles komplett ausgeräumt 2010

Ich bin versierter Amateur im Bootsbau seid über 30 Jahren

Die gesammte Inneneinrichtung erneuert, um ihn für grosse Fahrt als 4 köpfige Familie vorzubereiten. Den gesammten Rumpf gehobelt und Sandgestrahlt und und austrocknen lassen, während einigen Monaten. Dann mit 700g Gewebe im Epoxydverfahren beschichtet. Die beiden Hecks mit Badeplattformen verlängert und den Bug modifiziert, somit die Wasserlinie um fast 2m verlängert. Fluchtlucken eingebaut, alle Fenster ersetzt, um die Yacht für Langfahrten auszurüsten. Die gesammte Navigation und Autopilot haben wir neu von Raymarine gekauft, Windgenerator und Solarpanel 2x 150W. Grosssegel und Genua sind neu. Motoren wurden überholt und Diesel wie Wassertanks neu eingebaut. Der Abwassertank hat einen Zerhacker und Pumpe für Ausserbord auf See zu entlehren.

Die Wellenanlage wurde komplett erneuert und mit einem Phytondrive ausgestattet.

Innen wie Aussen wurde der Kat auch farblich überholt, mit vielen einzelteilen, Deckslucken eingebaut etc. und ein rutschfreier Decksanstrich, und Copit Gatterrost aus Mahagoni.

Wir haben nur erstklassige Materialien verwendet, da ja geplant war für eine längere zeit auf dem Boot zu leben.

Da wir immer mit sehr begrenzten Mittel während 10 Jahren den Umbau mit zwei Kleinkindern finanzieren mussten, und im Yacht und Fahrzeugbau mein Geld verdienen musste, hat sich alles immer mehr herausgezögert, die Kinder gewachsen und die Beziehung problematisch, der Traum immer unrealistischer.

Vor 5 Jahren hatte ich einen Magendurchbruch und Covit 19 hat alle Pläne zunichte gemacht. So wurde meine Gesundheit zur Priorität und der schaukelte vernachlässigt im Hafenwasser. 2022 wurde er auf Trockendoc verlegt, so dass wir erst Weihnachten 2024 wieder nach Spanien fahren konnten.

Wie üblich wenn es ums zahlen geht, hat die Versicherung jede Haftung abgelehnt, selbst Covit- Sperren nicht als höhere Macht akzeptiert.

Wir hatten den Kat damals ausgeschrieben, für noch weniger Geld, Trotzt den vielen Interessenten sind die Käufer davon zurückgeschreckt, vor der Arbeit.

Ich bin mit meinem jüngsten Sohn dieses Frühjahr heruntergefahren, und wir haben das Unterwasser abgeschliffen, mit Epoxygrundierung bestrichen, so wie auch den Rumpf, mit 2k Farbe lackiert und ein neues Antifouling.

Der BB Motor wurde ausgebaut, und mit einem neuen Zylinderkopf bestückt. Beide Motoren wurde der Kühlwasserkreislauf komplett gereinigt , Thermosstat ausgetauscht, neue Impeller und deren Lager sowie Simmenringe ,mit neuen Diesel- und Ölfilter, neuen Anoden, und neuen Ölen beschenkt, auch das Wendegetriebe.


Die Stopfbuchsen wurden ausgewechselt und erneuert, die Wellenanlage neu ausgerichtet. Was verbleibt ist die Ausrichtung der Motoren zu dem Phytondrive, deren Einstellung.

Der Diesel Hauptfilter wurde erneuert, auch den des Druckwassers systems. Alle Hähne wurden wieder gangbar, und diverse Kabel, welche von Ratten zernagt worden sin, ersetzt.

Sicherlich gibt es für den neuen Eigner noch vieles auszutauschen, wie der Warmwasser boiler, und das Boot total zu testen.

Doch die Hauptarbeit wurde von uns getan, dass wir mit gutem Gewissen unser Projekt weiter geben können, da mit sich dieser Traum jemand anderst erfülle.

Die Grundsubstanz ist wieder hergestellt, und der Verkaufspreis ist derselbe, den wir damals bezahlt haben. Das Schiff besitzt ein Versicherungsgutachten von 120 000€ als wir damit unterwegs waren.

Ich freue mich für jede ernstgemeinte Nachricht

Der Kat hat deutsche Papiere und auch englische Dokumente sind noch vorhanden vom alten verstorbenen ersten Eigner

Additional Informations

This text has been auto-translated.

The Sundance is an English catamaran with a width of only 4 meters. This means that a harbor space can be requested by radio according to the dimensions 10 x 4 and thus the significantly higher fees for catamarans can be avoided.

The disadvantage is a more turbulent sea behavior and that the headroom in the Solon is only guaranteed for people under 165cm. But who is going to stand in the saloon, you get used to getting into the floats, which have a refreshing head height. We took over the cat in a desolate state and completely stripped everything out in 2010

I have been an experienced amateur boat builder for over 30 years

The entire interior was renewed to prepare it for a big trip as a family of 4. Planed and sandblasted the entire hull and let it dry out for a few months. Then coated with 700g fabric using the epoxy process. The two sterns were extended with bathing platforms and the bow was modified, extending the waterline by almost 2 meters. Escape hatches installed, all windows replaced to equip the yacht for long journeys. We bought the entire navigation and autopilot from Raymarine, wind generator and solar panel 2x 150W. Mainsail and genoa are new. Engines have been overhauled and new diesel and water tanks installed. The waste water tank has a chopper and pump for emptying outboard at sea.

The shaft system has been completely renewed and equipped with a Phytondrive.

The interior and exterior of the cat was also overhauled in terms of color, with many individual parts, deck hatches installed, etc. and a non-slip deck paint, and Copit grating made of mahogany.

We only used first-class materials, as we planned to live on the boat for a long time.

As we always had to finance the conversion with two small children with very limited means for 10 years, and had to earn my money in yacht and vehicle construction, everything was delayed more and more, the children grew and the relationship became problematic, the dream became more and more unrealistic.

Five years ago, I had a gastric rupture and Covid 19 ruined all my plans. So my health became the priority and he rocked neglected in the harbor water. In 2022 it was transferred to dry doc, so we couldn't go back to Spain until Christmas 2024.

As usual when it comes to paying, the insurance company refused to accept any liability, not even accepting Covit lockdowns as a higher power.

We had put the cat out to tender at the time, for even less money, despite the many interested parties, the buyers shied away from it, from the work.

I went down with my youngest son this spring and we sanded down the underwater, painted with epoxy primer, as well as the hull, painted with 2k paint and a new antifouling.

The BB engine was removed and fitted with a new cylinder head. Both engines had the cooling water circuit completely cleaned, thermostats replaced, new impellers and their bearings as well as simmer rings, new diesel and oil filters, new anodes and new oils, including the reversing gear.


The stuffing boxes were replaced and renewed and the shaft system realigned. What remains is the alignment of the engines to the Phytondrive and their adjustment.

The main diesel filter was replaced, as was that of the pressurized water system. All taps have been restored to working order and various cables that had been gnawed by rats have been replaced.

The new owner will certainly have to replace many things, such as the hot water boiler, and test the boat thoroughly.

But the main work has been done by us, so that we can pass on our project with a clear conscience, as someone else will fulfill this dream.

The basic substance has been restored and the selling price is the same as we paid at the time. The boat has an insurance certificate of 120 000€ when we sailed it.

I look forward to any serious news

The cat has German papers and also English documents are still available from the old deceased first owner

Additional Informations


Equipment

  • Shore Connection
  • Battery
  • Battery Charger
  • Fire Extinguisher
  • Anchor
  • Bow Anchor Capstan
  • Bilge Pump
  • Navigation Lights
  • Electric Toilet
  • Water Pressure System
  • Warm Water System
  • Solar panels
  • Compass
  • GPS
  • Autopilot
  • Windvane self-steering
  • Fishfinder
  • VHF Radio
  • Radar
  • Radar Reflector
  • Chartplotter
  • Wind Instrument
  • Depth Instrument
  • Speed Instrument
  • AIS
  • Stove
  • Oven
  • Sink
  • Cool Box
  • Fridge
  • Bimini Top
  • Swim Ladder
  • Bathing plaftorm fix
  • Gangway
  • Davits
  • Heating
  • Radio
  • CD Player
  • Cockpit Speakers
  • Cockpit Table

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