• Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht
  • 309 Views
  • In the favorites of 49 persons49

Used Boat, Sailing Yacht

Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht

Steel long keel 10m single sails in Greece

Save as favorite
  • EUR 27'000.-Basis for Negotiation, when importing into Switzerland, there may be customs and reassembly costs
  • apx. CHF 26'400.-
  • 1965Year Built
  • good conditionCondition
  • 10.00 m x 2.90 mLength x Beam
  • 1.50 mDraught
  • 6'000 kgDisplacement
  • SteelMaterial
  • Tiller SteeringSteering
  • Long keelKeel Type
  • 2'500 kgBallast
  • 180 cmHeadroom
  • 1 CabinNo. of Cabins
  • 1 BathroomNo. of Bathrooms
  • 150 l WaterFresh water tank
  • 70 l Waste WaterHolding Tank
  • Inboard Direct-DrivePropulsion
  • Volvo Penta MD11CEngine
  • 1 x 23 HP / 17 kWEngine Performance
  • 250 l DieselFuel Type
  • 3'900 hEngine Hours
  • 20 m² (Battened Mainsail)Mainsail
  • 18 m² (Roller Furling)Jib
  • 23 m² (Roller Furling)Genoa
  • 40 m²Gennaker

Location

Greece » Kreta

Berth Available


Comments

1965 Wiegleb & Scharf SY-Segelyacht, EUR 27'000.-

This is the text in the original language.

Just a moment please, we are translating the text for you.

Sorry, the text could not be translated automatically.

Ich verkaufe hier einen gutmütig segelnden traditionellen Langkieler mit guten Segeleigenschaften. Er setzt weich in die See ein und bei gutem Wind sind 7kn drin. Die Leinenführung ist für Einhandsegler ausgelegt, d.h. zur Plicht geführt mit Zentralwinsch-auch die Leinen des 2-Leinen-Reffsystems. Die Plicht ist mit 4 Bronzewinschen ausgestattet. Das Spinnakerfall wird vom Mast aus bedient. Ein extra starkes Alu-Rigg bietet hohe Sicherheit. Der Mast steht auf dem Deck und ist mit Maststufen ausgestattet.
Das Rigg besteht weiterhin aus 1. und 2. Vorstag für die Rollreffsegel. Vor dem Mast ist ein Traveller für eine Selbstwendefock vorgerüstet. Mastbeschläge für Fock oder Babystag sind vorhanden.
Der am Heck vorhandene Edelstahl-Geräteträger nimmt ein Solarpaneel und weiteres Equipment auf und bildet gleichzeitig einen bequemen Durchgang (Höhe ca. 1,76m über Deck) insbesondere beim Anlegen mit dem Heck zum Steg. Gleichzeitig bildet er einen für das sonnige Mittelmeer auch beim Segeln wirksamen Sonnenschutz.
Die Plicht als wichtigster Aufenthaltsort in warmen Gegenden bietet mit 2,25x1,64m(gemittelt) Platz für bis zu 4 Personen auch beim Essen. Durch das die Plicht umgebende Rohrgeländer (auch Träger für Solarpaneele) entsteht auch ein gutes Sicherheitsgefühl. In der Plicht sind 3 Ösen zum Sichern vorhanden.
Auf dem Vordeck befindet sich eine Handankerwinsch mit 40m Ankerkette (verzinkt, 8mm), ein extra starker Zentral-Poller und ein verstellbarer Bugspriet für einen Gennaker.
Der SY-Stahlrumpf ist dem Alter entsprechend in einem guten Zustand und ist von Innen gegen Kondensat gedämmt. Sämtliche sichtbaren Außenholzteile sind aus Teakholz.
Die Scheiben des Deckshauses bestehen aus klarem 12mm-Acryl.
Die großzügigen Bilgen sind trocken.
Landstromanschluss außen mit 4Stk. Landstromsteckdosen im Innern sind vorhanden.
Es sind 3 Säure-Blei-Batterien vorhanden, die durch Solarkollektoren und bei Bedarf durch zuschaltbare Ladegeräte überwacht und aufgeladen werden.
Zum Kochen dienen mit Landstrom eine Induktionsherdplatte und unterwegs 2 halbkardanisch installierte Brennspirituskocher aus Edelstahl.
2 elektrische und 2 große Handbilgenpumpen sind vorhanden.
Der Motor ist gut zugänglich. 2022 generalüberholt, 3-Fügelpropeller.
Reservesegel vorhanden.
Taylor-Dieselheizung ohne Strom.
2 Backskisten in der Plicht.
Jahres-Wasserliegeplatz für ca. 1100€/Jahr vorhanden. Landliegeplatz(kurzzeitig) ist möglich.

This text has been auto-translated.

I sell here a good sailing traditional long keeler with good sailing characteristics. It sets softly in the sea and in good wind 7kn are inside. The line management is designed for single-handed sailing, i.e. led to the cockpit with central winch-also the lines of the 2-lines reefing system. The cockpit is equipped with 4 bronze winches. The spinnaker halyard is operated from the mast. An extra strong aluminum rig provides high security. The mast stands on the deck and is equipped with mast steps.
The rig further consists of 1st and 2nd forestay for the furling sails. In front of the mast is a traveler for a self-tacking jib. Mast fittings for jib or baby stay are provided.
The stainless steel gear rack at the stern holds a solar panel and other equipment and at the same time provides a convenient passageway (height approx. 1.76m above deck) especially when mooring with the stern to the jetty. At the same time it forms an effective sunshade for the sunny Mediterranean Sea even when sailing.
The cockpit as the most important place to stay in warm areas offers with 2.25x1.64m (average) space for up to 4 people even when eating. The tubular railing surrounding the cockpit (also a support for solar panels) also creates a good sense of security. In the cockpit are 3 eyelets for securing.
On the foredeck is a hand anchor winch with 40m anchor chain (galvanized, 8mm), an extra strong central bollard and an adjustable bowsprit for a gennaker.
The SY steel hull is in good condition for its age and is insulated from the inside against condensation. All visible exterior woodwork is teak.
The windows of the deckhouse are made of clear 12mm acrylic.
The spacious bilges are dry.
Shore power connection outside with 4pcs shore power sockets inside are available.
There are 3 acid lead batteries, which are monitored and charged by solar panels and on demand by switchable chargers.
For cooking, there is an induction hob on shore power and 2 stainless steel semi-gimballed methylated spirits stoves on the road.
2 electric and 2 large manual bilge pumps are provided.
The engine is easily accessible. Overhauled in 2022, 3-bladed propeller.
Spare sails available.
Taylor diesel heating without electricity.
2 lockers in the cockpit.
Annual water berth available for about 1100â¬/year. Shore berth (short term) is possible.

Equipment

  • Shore Connection
  • Battery
  • Battery Charger
  • Inverter
  • Fire Extinguisher
  • Anchor
  • Bow Anchor Capstan
  • Bilge Pump
  • Navigation Lights
  • Compass
  • Self-Steering Gear
  • Radar Reflector
  • Depth Instrument
  • Stove
  • Sink
  • Cool Box
  • Electric Stove
  • Cockpit Cover
  • Sprayhood
  • Swim Ladder
  • Underwater Paint

Services


Related Ads

Sell a Sailing Boat