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Used Boat, Sailing Yacht

Turku Königskreuzer 29

Collision damage but with option for 2 years berth

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  • CHF 1'000.-
  • Trailer inclusiveTrailer
  • TurkuManufacturer
  • 1972Year Built
  • in need of repairCondition
  • 9.00 m x 2.50 mLength x Beam
  • 1.50 mDraught
  • 13.00 mBridge clearance height
  • 3'600 kgDisplacement
  • GRPMaterial
  • Tiller SteeringSteering
  • 1'000 kgBallast
  • 5 PersonsCertified No. of Persons
  • 180 cmHeadroom
  • 2 CabinsNo. of Cabins
  • 4 bedsNo. of berths
  • 1 BathroomNo. of Bathrooms
  • 60 l WaterFresh water tank
  • Volvo Penta 2010Engine
  • 1 x 10 HP / 7 kWEngine Performance
  • 20 l DieselFuel Type
  • 1'500 hEngine Hours
  • AluminiumMast material
  • 12.00 mMast height
  • 15 m² (Battened Mainsail)Mainsail
  • 20 m²Jib
  • 30 m² (Roller Furling)Genoa
  • 50 m²Spinnaker
  • 4 manualWinches

Location

Lake Constance » Romanshorn

Berth Available

This boat has a permittance for Lake Constance.


Comments

1972 Turku Königskreuzer 29, CHF 1'000.-

This is the text in the original language.

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Sorry, the text could not be translated automatically.

Zum Verkauf steht mein geliebter Königskreuzer 29 "Kismet". Der Grund für den Verkauf ist eine kürzliche Kollision, und meine Umorientierung nach einem Schiff auf dem Meer.

Das wichtigste zuerst: Das Schiff ist generell in einem super Zustand, allerdings war es in eine Kollision verwickelt, was einiges an Schaden am Bug angerichtet hat. Der Bugkorb ist verbogen, die Teakfussleiste am Bug muss grossflächig ersetzt werden. Das Schiff ist sehr stabil gebaut, am GFK selber gibt es keine strukturellen Schäden. Der Hafenplatz in Rorschach SG ist bis Ende Jahr bezahlt. Für die Jahre 2026 und 2027 kann der Liegeplatz nach Absprache und gegen Bezahlung der Liegeplatzgebühr (ca. 2000 CHF pro Jahr) genutzt werden.

Es liegt ein Gutachten von einem unabhängigen Bootsbau-Sachverständigen vor, dass den Wert des Schiffes direkt vor der Kollision auf 21’000 CHF schätzt. Dieses kann bei Interesse persönlich eingesehen werden.

Liste von Refit-Arbeiten in den Jahren 2024 und 2025:
2025 Laufendes Gut
2025 Stehendes Gut (Rigging)
2025 Osmose-Prävention (5 Schichten Expoxy-Primer)
2025 Balsa-Core-Ersatz in Cockpit-Platte
2024 Vorsegel-Rollanlage von Selden
2025 Neue Mastelektrik, neues Dampferlicht, neues
Ankerlicht, neuer Windmesser
2024 Selbstholende Winden von Harken
2025 Neues Antifouling (2 Schichten)
2024 Ankerleine, Ankerrolle und Anker
2025 Neue Badeleiter mit kleiner Badeplattform

Bestehendes Inventar in sehr gutem Zustand:
Motor Baujahr 2000 inkl. Einbau Pro Nautik, neue
Dieselfilter, neuer Abgas-Schalldämpfer,
Vorsegel, Gosssegel
230V Installation durch Pro Nautik
Hafentrailer
Faltpropeller

Das Schiff sucht dringend einen motivierten Eigner, der den Kollisionsschaden beheben kann. Möchte man die Schäden durch eine Werft beheben lassen, muss man sicher 15’000 CHF rechnen. Das Schiff wäre sonst absolut segelfertig, keinerlei Instandhaltungs-Stau und kommt mit allem nötigen Zubehör. Die “Kismet” hat das “hohe” 12m Rigg und segelt sich sehr gut. Besichtigung ist möglich ab Montag 21. Juli 2025.

This text has been auto-translated.

For sale is my beloved Royal Cruiser 29 "Kismet". The reason for the sale is a recent collision, and my reorientation towards a ship at sea.

First things first: the ship is generally in great condition, however it was involved in a collision which caused some damage to the bow. The pulpit is bent and the teak foot rail on the bow needs to be replaced extensively. The ship is very sturdily built and there is no structural damage to the GRP itself. The port berth in Rorschach SG is paid for until the end of the year. For the years 2026 and 2027, the berth can be used by arrangement and against payment of the berth fee (approx. CHF 2000 per year).

There is an appraisal from an independent boatbuilding expert that estimates the value of the ship directly before the collision at CHF 21,000. This can be viewed in person if interested.

List of refit work in the years 2024 and 2025:
2025 Running rigging
2025 Standing rigging
2025 Osmosis prevention (5 layers of expoxy primer)
2025 Balsa core replacement in cockpit panel
2024 Headsail furling system from Selden
2025 New mast electrics, new steamer light, new anchor light
anchor light, new anemometer
2024 Self-tailing winches from Harken
2025 New antifouling (2 coats)
2024 Anchor line, anchor roller and anchor
2025 New bathing ladder with small bathing platform

Existing inventory in very good condition:
Engine built in 2000 incl. Pro Nautik installation, new diesel filter
diesel filter, new exhaust silencer,
headsail, mainsail
230V installation by Pro Nautik
Harbor trailer
Folding propeller

The ship is urgently looking for a motivated owner who can repair the collision damage. If you want to have the damage repaired by a shipyard, you will certainly have to calculate CHF 15,000. The ship would otherwise be absolutely ready to sail, with no maintenance backlog and comes with all the necessary accessories. The "Kismet" has the "high" 12m rig and sails very well. Viewing is possible from Monday July 21, 2025.

Equipment

  • Shore Connection
  • Battery
  • Battery Charger
  • Fire Extinguisher
  • Navigation Lights
  • Compass
  • Autopilot
  • Wind Instrument
  • Depth Instrument
  • Speed Instrument
  • Stove
  • Sink
  • Fridge
  • Gas Stove
  • Complete cover tarpaulin
  • Cockpit Cover
  • Winter Cover
  • Swim Ladder
  • Bathing platform fix
  • Heating
  • Underwater Paint

Services


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