Log on
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • Moody 42CC
  • 422 Views in the last 7 days
  • In the favorites of 170 persons170

Used Boat, Center Cockpit, Cruising Yacht, Sailing Yacht

Moody 42CC

CHF 129’900 EU taxes paid

Save as favorite
  • CHF 129'900.-Basis for Negotiation, when importing into Switzerland, there may be customs and reassembly costs, EU taxes paid
  • 1999Year Built
  • very good conditionCondition
  • 12.86 m x 4.05 mLength x Beam
  • 1.50 mDraught
  • 11'000 kgDisplacement
  • A - OceanCE Design Category
  • GRPMaterial
  • Wheel controlSteering
  • Fin KeelKeel Type
  • 3'000 kgBallast
  • 8 PersonsCertified No. of Persons
  • 190 cmHeadroom
  • 2 CabinsNo. of Cabins
  • 7 bedsNo. of berths
  • 2 BathroomsNo. of Bathrooms
  • 400 l WaterFresh water tank
  • 90 l Waste WaterHolding Tank
  • SaildrivePropulsion
  • Volvo Penta MD 22 LEngine
  • 1 x 50 HP / 37 kWEngine Performance
  • 270 l DieselFuel Type
  • 35 m² (Battened Mainsail, Mast Furling)Mainsail
  • 45 m² (Roller Furling)Genoa
  • 110 m²Gennaker

Location

Italy » Liguria » Ameglia


Comments

1999 Moody 42CC, CHF 129'900.-

Zum Verkauf steht unsere äusserst sichere Moody 42 Center Cockpit Yacht mit den folgenden Merkmalen, die uns überzeugt haben:
  • Sicherer Bereich im zentralen Cockpit
  • Rollgenua und Rollgross (mit vertikalen Latten und daher mit Profil), welche aus dem Cockpit gerollt werden können
  • Durch einen massiven Skeg geschütztes Ruder
  • Flachkiel mit Bombe mit nur 1.50m Tiefgang
  • Badeplattform bis zum Wasser was jederzeit einen Ausstieg ermöglicht.
  • Gute und einfache manövrierbarkeit


Das Schiff wurde von Bill Dixon gezeichnet und 1999 bei Marine Projects in Plymouth (England) in traditioneller Bootsbaukunst robust gebaut. Die Innenarbeiten sind in massivem Teakholz ausgeführt.

Mit einer Länge von 12.86 und einer Breite von 4.05 bietet das Schiff genügend Platz und Komfort für 4 Personen, es lässt sich mit der Grösse aber auch immer einen Platz in einem Hafen finden.

Das Schiff hat eine Doppelkoje mit eigenem Bad im Vorschiff, sowie eine grosse Eignerkabine mit WC und separater Duschkabine im Achterschiff. Im ganzen Boot, sowie speziell unter der kleinen Koje Mittschiffs findet sich viel Stauraum.

Die ursprünglich moderate Segelfläche von Rollgross und Genua wurde durch das gelattete Grosssegel optimiert. Hinzu kommen als Vorsegel ein Genaker von 110m2, ein neuwertiger Code 0 von 70m2, sowie eine neuwertige Sturmfock. Stage und Wanten wurden im Frühjahr 2022 komplett ersetzt.

Die Pantry mit Kühlschrank, kleinem Gefrierfach, zwei Gasbrenner und Backofen ist komplett ausgerüstet und auch bei ordentlich Seegang lässt es sich gut kochen. Mittels zweitem Wasserhahn kann Trinkwasser über einen Acuva UV Filter keimfrei bezogen werden.

Die Stromversorgung erfolgt neben dem Landanschluss über einen Windgenerator Silentwind Pro (2022) sowie 4 Solarpanele. Für die kältere Jahreszeiten ist eine neue leistungsstarke Autoterm Dieselheizung zur Wärmeerzeugung eingebaut.

Das Schiff ist zweckmässig ausgerüstet mit Raymarine / Raytheon Instrumenten (Plotter a95, Windmesser und Anzeige, Log, Tiefenmesser, UKW Funkgerät, inkl Handfunke im Cockpit). Als Sicherheitsausrüstung sind neben Feuerlöschern ein EPIRB, eine gewartete Rettungsinsel (2023) sowie Radar und AIS an Bord.

Für den Landgang ist ein Hypalon Avon Dinghy mit einem 3.3PS Aussenborder vorhanden, welches elegant an den Davits angehängt werden kann.

Das Schiff befindet sich aktuell auf dem Trockenen in Ameglia ITA, in der Nähe von La Spezia.

Eine Besichtigung vor Ort ist nach Absprache möglich

-----

After we spent a year and a half on the mediterranean with our children, we are selling our beloved home away from home.

For sale is our extremely safe Moody 42 Center Cockpit Yacht with the following features that convinced us:
• Safe area in the central cockpit
• Furling genoa and furling mainsail (with vertical battens and therefore with profile), which can be rolled out of the cockpit
• Rudder protected by a solid skeg
• Flat keel with bomb with only 1.50m draft
• Bathing platform right up to the water which allows you to get out at any time.
• Good and easy maneuverability

The ship was designed by Bill Dixon and robustly built in 1999 at Marine Projects in Plymouth (England) using traditional boat building techniques. The interior work is made of solid teak. With a length of 12.86 and a width of 4.05, the ship offers enough space and comfort for 4 people. The table turns into a bed, so another 1 to 2 people can sleep there as well (we especially loved this during a crossing). With its size you can always find a place in a port. The ship has a double berth with its own bathroom in the foreship, as well as a large owner's cabin with toilet and separate shower cabin in the aft ship. There is plenty of storage space throughout the boat, and especially under the small berth amidships. The originally moderate sail area of ??the furling mainsail and genoa was optimized by the battened mainsail. There is also a headsail of 110m2, a new Code 0 of 70m2 and a new storm jib. The stage and shrouds were completely replaced in spring 2022. The pantry with refrigerator, small freezer compartment, two gas burners and oven is fully equipped and you can cook well, even when the sea is rough. Using a second tap, drinking water can be obtained germ-free via an Acuva UV filter. In addition to the shore connection, power is supplied via a Silentwind Pro wind generator (2022) and 4 solar panels. For the colder seasons, a new powerful Autoterm diesel heater is installed to generate heat. The ship is appropriately equipped with Raymarine / Raytheon instruments (plotter a95, wind gauge and display, log, depth gauge, VHF radio, including hand radio in the cockpit). In addition to fire extinguishers, safety equipment includes an EPIRB, a serviced life raft (2023) as well as radar and AIS. For shore leave there is a Hypalon Avon dinghy with a 3.3 HP outboard engine, which can be elegantly attached to the davits. The ship is currently on dry land in Ameglia IT, near La Spezia.
We truly love this boat, which has protected us on many occasions and sailed with us for over 4000 nautical miles. But its time for a new chapter and new adventures in our lives, so we hope to find someone who will love it just as much as we do.
An on-site visit is possible by arrangement.

Equipment

  • Shore Connection
  • Generator
  • Battery
  • Battery Charger
  • Fire Extinguisher
  • Gas Detector
  • Anchor
  • Bow Anchor Capstan
  • Bilge Pump
  • Life Raft
  • Navigation Lights
  • Bow Thruster
  • Electric Toilet
  • Water Pressure System
  • Warm Water System
  • Solar panels
  • Board Computer
  • Compass
  • GPS
  • Autopilot
  • VHF Radio
  • Radar
  • Radar Reflector
  • Chartplotter
  • Wind Instrument
  • Depth Instrument
  • Speed Instrument
  • AIS
  • EPIRB
  • Oven
  • Sink
  • Fridge
  • Freezer
  • Gas Stove
  • Sprayhood
  • Bimini Top
  • Swim Ladder
  • Bathing plaftorm fix
  • Gangway
  • Davits
  • Deck Shower
  • Heating
  • Radio
  • Bluetooth Connector
  • Cockpit Table
  • BBQ-Grill
  • Teak Cockpit
  • Underwater Paint

Video


Services


Related Ads

Sell a Sailing Boat