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Used Boat, Cruising Yacht, Sailing Yacht

Feltz Skorpion 1A

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  • EUR 19'000.-when importing into Switzerland, there may be customs and reassembly costs, EU taxes paid
  • apx. CHF 18'000.-
  • 2006Year Built
  • good conditionCondition
  • 9.55 m x 3.10 mLength x Beam
  • 1.60 mDraught
  • 14.00 mBridge clearance height
  • 7'500 kgDisplacement
  • A - OceanCE Design Category
  • SteelMaterial
  • Tiller SteeringSteering
  • Long keelKeel Type
  • 6 PersonsCertified No. of Persons
  • 180 cmHeadroom
  • 2 CabinsNo. of Cabins
  • 4 bedsNo. of berths
  • 1 BathroomNo. of Bathrooms
  • 200 l WaterFresh water tank
  • Inboard Direct-DrivePropulsion
  • FordEngine
  • 1 x 50 HP / 37 kWEngine Performance
  • 200 l DieselFuel Type
  • 889 hEngine Hours
  • AluminiumMast material
  • 12.30 mMast height
  • Roller FurlingJib
  • Roller FurlingGenoa
  • 4 manualWinches

Location

France » Port Napoléon

Berth Available


Comments

2006 Feltz Skorpion 1A, EUR 19'000.-

This is the text in the original language.

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Zuverlässiges, sicheres und recht schnelles Schiff - ideal für den Bootsenthusiasten, der den zusätzlichen Pflege-Aufwand eines Stahlschiffes nicht scheut. Kollisionsschotten vorne und hinten mit grossen Stauräumen. Verstärkungen im Bug. Kurs-stabiler Langkieler mit Pinnensteuerung und sehr gut geschützten Ruder und Propeller (zuverlässige und wartungsfreie "Stopfbuchse" ERCEM und Wellenlager von 2024). Mit Radar, Kartenplotter und Autopilot (alles Raymarine; neues aktives AIS auf dem Schiff, noch nicht installiert) bei allen Wetterbedingungen sicher unterwegs (letzter Törn 2024: Marseille-Olbia retour). Robuster Ausbau des Rumpfes durch Profi und Amateur von 2005-2008 (Erstwasserung Rhein). Marinisierter Ford Motor mit 50PS, sehr zuverlässig und stark, ca. 900 Std.). Wassertank Edelstahl 100l + 100l nicht angeschlossen, Dieseltank 100l + 100l nicht angeschlossen. Grosssegel und grosse Genua in wenigen Jahren zu ersetzen, Starkwindsegel Fock in gutem Zustand. Kein Spi, aber mit Spibaum. Holzdinghi mit TEMU Elektromotor. In der Schweiz registriert und versichert.
Verkauf über einen Broker, der das Schiff an Land in Port Napoleon, Rhonemündung bei Marseille, gerne zeigt. Günstiger Liegeplatz an Land verfügbar.
Kein Wartungsstau.

This text has been auto-translated.

Reliable, safe and fairly fast boat - ideal for the boat enthusiast who is not afraid of the additional maintenance required for a steel boat. Collision bulkheads fore and aft with large stowage spaces. Reinforcements in the bow. Course-stable long keel with tiller steering and very well protected rudder and propeller (reliable and maintenance-free "stuffing box" ERCEM and shaft bearings from 2024). With radar, chart plotter and autopilot (all Raymarine; new active AIS on the ship, not yet installed) safe underway in all weather conditions (last trip in 2024: Marseille-Olbia return). Robust expansion of the hull by professional and amateur from 2005-2008 (first trip on the Rhine). Marinized Ford engine with 50hp, very reliable and strong, approx. 900 hours). Stainless steel water tank 100l + 100l not connected, diesel tank 100l + 100l not connected. Mainsail and large genoa to be replaced in a few years, strong wind sail jib in good condition. No spinnaker, but with spinnaker pole. Wooden dinghy with TEMU electric motor. Registered and insured in Switzerland.
For sale through a broker who will be happy to show the boat ashore in Port Napoleon, Rhone estuary near Marseille. Favorable berth ashore available.
No maintenance backlog.

Equipment

  • Shore Connection
  • Battery
  • Battery Charger
  • Inverter
  • Bow Anchor Capstan
  • Bilge Pump
  • Life Raft
  • Warm Water System
  • Solar panels
  • Compass
  • GPS
  • Autopilot
  • VHF Radio
  • Radar
  • Chartplotter
  • Wind Instrument
  • Depth Instrument
  • Speed Instrument
  • AIS
  • Oven
  • Sink
  • Fridge
  • Gas Stove
  • Cockpit Cover
  • Sprayhood
  • Swim Ladder
  • Deck Shower
  • Heating
  • Radio

Services


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