Log on
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • Avance 33 de Luxe
  • 305 Views in the last 7 days
  • In the favorites of 41 persons41

Used Boat, Keelboat, Sailing Yacht

Avance 33 de Luxe

Sailing yacht with Lake Constance license

Save as favorite
  • EUR 20'000.-Basis for Negotiation, when importing into Switzerland, there may be customs and reassembly costs
  • apx. CHF 19'400.-
  • 1987Year Built
  • good conditionCondition
  • 10.30 m x 2.62 mLength x Beam
  • 1.67 mDraught
  • 4'000 kgDisplacement
  • B - OffshoreCE Design Category
  • GRPMaterial
  • Tiller SteeringSteering
  • Fin KeelKeel Type
  • 2'100 kgBallast
  • 5 PersonsCertified No. of Persons
  • 182 cmHeadroom
  • 1 CabinNo. of Cabins
  • 4 bedsNo. of berths
  • 100 l WaterFresh water tank
  • SaildrivePropulsion
  • IB SOLE 17 MiniEngine
  • 1 x 16 HP / 12 kWEngine Performance
  • 70 l DieselFuel Type
  • 100 hEngine Hours
  • 28 m²Mainsail
  • 16 m² (Self-tacking Jib, Roller Furling)Jib
  • 29 m² (Roller Furling)Genoa
  • 62 m²Gennaker

Location

Germany » Lake Constance » Meersburg


Comments

1987 Avance 33 de Luxe, EUR 20'000.-

This is the text in the original language.

Just a moment please, we are translating the text for you.

Sorry, the text could not be translated automatically.

Avance 33 von Larsmo Marine in de Luxe Ausführung mit Bodenseezulassung in gutem Zustand. Die wichtigsten Unterhaltungsarbeiten der letzten 10 Jahre:
  • Ersatz des alten Volvo-Motors durch einen SOLE MINI in 2014 mit entsprechender Abgastypenbescheinigung
  • Komplette Osmosebehandlung und Neuaufbau des Gelcoat in 2013 in der Werft in Meersburg, in der die Avance auch überwintert

Bis 2006 stand die Avance im Winter eingepackt draußen, seit 2007 hat sie immer in einer Halle überwintert. Sie steht auf einem Hafentrailer, der mit verkauft wird.

Für den Gebrauch wichtig:
Großsegel mit 2 Reffs; separate Baumpersenning sowie eine Persenning für das gesame Schiff. Selbstwendefock mit Traveller auf dem Vorschiff; Genua und Blister. Profilvorstag mit Rolleinrichtung. Selbstholende Genuawinschen. Alle Leinen gehen ins Cockpit. Viel Stauraum im Cockpit und unter Deck. Platz für 2 im Vorschiff, 2 weitere Kojen in der Kajüte und eine Hundekoje (die aber 2m lang ist). Bodenseezulassung 2022 erneuert (nächster Termin 2025).

Hier die Liste der Punkte, die aus unserer Sicht derzeit zu verbessern sind:
  • Undichtes Ventil an der Lenzeinrichtung, sodass oft Luft angesaugt wird und man etwas "nachhelfen" muss
  • die Relingfüße müssen zum Teil wieder neu eingeschraubt werden
  • eine der beiden Kajütenbelüftungen muss ersetzt werden
  • für den Landstrom müsste eine neue Sicherung montiert werden.

Zusätzlich zu den Photos gibt es noch einen Tisch für die Kajüte, der in der Mitte in Längsrichtung mit aufklappbaren Tischflächen steht.
Wir verkaufen als Privatpersonen, ohne Übernahme einer Gewährleistungshaftung für Mängel, soweit die Haftung vertraglich ausgeschlossen werden kann. Die Detailangaben zu Volumina, Flächen usw beruhen auf den Werftangaben.

This text has been auto-translated.

Avance 33 from Larsmo Marine in de Luxe version with Bodensee approval in good condition. The most important maintenance work of the last 10 years:
  • Replacement of the old Volvo engine with a SOLE MINI in 2014 with corresponding emission type certificate
  • Complete osmosis treatment and rebuilding of the gelcoat in 2013 at the shipyard in Meersburg, where the Avance also spends the winter

Until 2006, the Avance was wrapped up outside in winter, since 2007 it has always spent the winter indoors. She stands on a harbor trailer, which is also sold.

Important for use:
Mainsail with 2 reefs; separate boom tarpaulin and a tarpaulin for the entire boat. Self-tacking jib with traveler on the foredeck; genoa and blister. Profiled forestay with furler. Self-tacking genoa winches. All lines go into the cockpit. Plenty of storage space in the cockpit and below deck. Space for 2 in the foredeck, 2 further berths in the cabin and a dog berth (which is 2m long). Lake Constance approval renewed in 2022 (next date 2025).

Here is the list of points that need to be improved from our point of view:
  • Leaky valve on the bilge pump, so that air is often sucked in and you have to "help" a bit
  • Some of the railing feet need to be screwed in again
  • one of the two cabin vents needs to be replaced
  • a new fuse needs to be fitted for the shore power.

In addition to the photos, there is also a table for the cabin, which stands lengthways in the middle with folding table surfaces.
We sell as private individuals, without assuming any warranty liability for defects, insofar as liability can be contractually excluded. The detailed information on volumes, surfaces etc. is based on the shipyard specifications.

Equipment

  • Shore Connection
  • Battery
  • Fire Extinguisher
  • Anchor
  • Bilge Pump
  • Navigation Lights
  • Compass
  • Speed Instrument
  • Sink
  • Cool Box
  • Complete cover tarpaulin
  • Swim Ladder
  • Cockpit Table
  • Teak Deck
  • Teak Cockpit
  • Trailer

Services


Related Ads

Sell a Sailing Boat