This text has been auto-translated - Show in original language
This text has been auto-translated - Show translation
The focus is on sportiness, but it is not the only positive feature: the boat lies calmly in the water, starts planing immediately and then offers enough "leeway" up to top speed. The Apex Hull design used by Campion is also extremely economical to use.
The same applies to Campion:
Various small details that sweeten everyday life on board are already included in the standard equipment. a. various
Storage spaces, beverage can holders.
Campion Marine is continuously increasing its efforts to produce resources sparingly. As one of the few shipyards in the world, the company pays attention to its ecological footprint.
Envirez resins are used in the construction of the Campion boats (based on ethanol from soybean oil and corn), Acrastrip is used instead of acetone. With different
The shipyard has already taken measures to drastically reduce CO2 emissions.
Die Campion Allante 240 Cuddy fährt ebenso rassig über das Wasser, wie ihr Aussehen verspricht.
Die Sportlichkeit steht im Vordergrund, ist aber nicht das einzige positive Merkmal: Das Boot liegt ruhig im Wasser, kommt sofort ins Gleiten und bietet anschliessend genügend «Spielraum» bis zur Spitzengeschwindigkeit. Das von Campion eingesetzte Apex Hull Design ist zudem äusserst sparsam im Verbrauch.
Wobei auch bei Campion gilt:
Verschiedene kleine Details, die den «Bordalltag» versüssen, sind in der Standardausstattung bereits inbegriffen, so u. a. diverse
Stauräume, Getränke-Büchsenhalter.
Campion Marine verstärkt laufend ihre Bemühungen, Ressourcen schonend zu produzieren. Als eine der wenigen Werften der Welt achtet die Firma auf ihren ökologischen Fussabdruck.
Beim Bau der Campion Boote werden EnvirezHarze verwendet (basierend auf Ethanol aus Sojabohnenöl und Mais), statt Aceton kommt Acrastrip zum Einsatz. Mit verschiedenen
Massnahmen konnte die Werft den CO2 -Ausstoss schon drastisch reduzieren.